Շուշիի Մկրտիչ Խանդամիրյանի անվան պետական թատրոնը Հայաստանի գրողների տանը ներկայացրեց «Հարության ժամանակը» բեմադրությունը՝ ըստ արցախցի բանաստեղծ Ռոբերտ Եսայանի համանուն գրքի:
Ներկայացման ռեժիսորը ԼՂՀ ժողովրդական արտիստ ԼԵՈՆԻԴ ՀԱՐՈՒԹՅՈՒՆՅԱՆՆ է, ում նախաձեռնությամբ 2008-ին հիմնվել է Շուշիի պետական թատրոնը: «Ժանրային առումով մեր թատրոնն իր փոքրիկ եզակիությունն ունի. մենք բեմադրում ենք դրամատիկ, մանկապատանեկան, պոեզիայի և տիկնիկային ներկայացումներ: Դերասաններն ութն են: Մեր օրերում գումարն ու վերաբերմունքը չեն բավականացնում, որ ընդլայնվենք ու ամրապնդվենք որպես թատրոն»,- «Իրատեսի» հետ զրույցում ասաց ռեժիսորը:
Արցախում գործում է նաև Ստեփանավանի մայր թատրոնը: Թե՛ Ստեփանավանի, թե՛ Շուշիի թատրոնները դահլիճ չունեն: «Բեմադրությունները ներկայացնում ենք փոքր սենյակում, որը մեզ համար և՛ դահլիճ է, և՛ փորձասենյակ, և՛ հավաքատեղի: ՈՒնենք նաև տիկնիկային ներկայացումների համար նախատեսված 56-տեղանոց դահլիճ, որտեղ երբեմն կամերային դրամատիկ ներկայացումներ ենք ցուցադրում, օրինակ` Չեխովի «Առաջարկությունը»: Բեմը փոքր է, բավարարում է»:
Իսկ ահա հանդիսատեսի պակաս Շուշիի թատրոնը չունի: Արցախցին չափազանց թատերասեր է` գյուղերից սկսած: «Վերևներում» էլ ուշադրություն կա, բայց բավարար չէ:
Վերադառնալով օրվա ներկայացմանը, նշենք, որ «Հարության ժամանակը» բեմադրվել է երեք տարի առաջ, մասնակցել է մի շարք թատերական փառատոների, ցուցադրվել Կապանում, Գորիսում, Արմավիրում, Երևանում:
ՌՈԲԵՐՏ ԵՍԱՅԱՆԻ կարծիքով` պոեզիան վերերկրային երևույթ է և կարիք չունի միջնորդ արվեստի, բայց մեր ժամանակներում, երբ որոշակի անտարբերություն կա ընթերցանության նկատմամբ, թատրոնի միջնորդությունը բավականին կենդանի հաղորդակցություն է ստեղծում. «Լավ գաղափար է: Նպատակ կա գրողների միությունում պոեզիայի թատրոն ստեղծելու: Կարծում եմ` շատերը պոեզիա չեն ընկալում, որովհետև չեն տիրապետում պոեզիայի լեզվին, բառապաշարին: Այդ բառերը նրանց համար բառարաններում են մնում, բայց բանաստեղծը դրանք բառարաններից հանում է ու կյանք տալիս»:
«Հարության ժամանակը» ժողովածուն ընդգրկում է Ռոբերտ Եսայանի տարբեր տարիների բանաստեղծությունները: Թեմաները տարբեր են` հայրենիք, սեր, ժամանակի տագնապներ: «Ես պոեզիայի միջոցով ասում եմ այն, ինչ զգում եմ ու միշտ մտածում եմ նոր ծնվող բանաստեղծությունների մասին»,- նշեց զրուցակիցս: «Ինչո՞վ է առանձնանում արցախցի գրողի պոեզիան»` հարցին ի պատասխան ասաց. «Նույն հայկական ոգին է, հայկական մտածողությունը, հնարավոր է` տագնապներն են ավելի սուր»:
ՀԳՄ քարտուղար ՊԵՏՐՈՍ ԴԵՄԻՐՃՅԱՆԻ փոխանցմամբ` պոեզիայի թատրոններ կան Վանաձորում, Երևանում. «Բայց այսօր ոչ գիրք են ուզում կարդալ, ոչ էլ ուզում են պոեզիա լսել: 70-ականներին Ալլա Պուգաչովան երազում էր երգի թատրոն ստեղծելու մասին: Թույլ չէին տալիս: Իր երազանքը նա իրականացրել է «պերեստրոյկայից» հետո: Հիմա ազատ է, ամեն մարդ կարող է ստեղծել երգի, պոեզիայի թատրոն: Խնդիրն այն է, որ լսարանն է փոքր»:
Արցախցիների բեմելը կայացավ գրողների տան դահլիճում: Ենթադրաբար այն հասցեագրված էր ոչ միայն երևանյան թատերասեր հասարակությանը, այլև գրողներին: ՀԳՄ-ն 400-ից ավելի անդամ ունի, դրանց մի մասը պոետ է: Գոնե պոետներին հետաքրքիր չէ՞ր, թե ինչպես է ներկայացման վերածվել իրենց գրչընկերոջ բանաստեղծական ժողովածուն: Կարելի էր և՛ դրվատանքի խոսք ասել, և՛ քննադատել, ի վերջո, մի քիչ ջերմություն հաղորդել միության չվերանորոգված սառը դահլիճին և Արցախից ժամանած հյուրերին:
Հավելենք, որ իր գոյության 7 տարվա ընթացքում Շուշիի թատրոնը բեմադրել է շուրջ երկու տասնյակ ներկայացում, հյուրախաղեր ունեցել Արցախում և Հայաստանում, մասնակցել տարբեր փառատոների, արժանացել ոսկե մեդալի, դիպլոմների, պատվոգրերի:
Արմինե ՍԱՐԳՍՅԱՆ